Laboratoria Przyszłości

Laboratoria Przyszłości

Laboratoria Przyszłości to Program skierowany do szkół podstawowych oraz ogólnokształcących szkół artystycznych. Jego celem jest budowanie kompetencji kreatywnych i technicznych wśród uczniów. 

Kreatywne myślenie oraz obsługa narzędzi to jedne z podstawowych umiejętności decydujących o rozwoju cywilizacyjnym, gospodarczym i społecznym. Wzrost innowacyjności oraz rozwój technologiczny spowodował, że umiejętności matematyczne, w zakresie nauk przyrodniczych, technologii i inżynierii są dziś ważniejsze niż kiedykolwiek wcześniej. Laboratoria Przyszłości to kolejny krok w stronę wzmocnienia i uatrakcyjnienia dotychczasowego procesu zdobywania wiedzy i praktycznych umiejętności
w tych obszarach przez uczniów. 

 

Laboratoria Przyszłości to nowoczesny sprzęt, który uatrakcyjni zajęcia szkolne
i pozwoli uczniom rozwijać swoje zainteresowania nie tylko na lekcjach techniki i w ramach innych obowiązkowych zajęć edukacyjnych, lecz także w ramach zajęć pozalekcyjnych, kół zainteresowań i innych form rozwijania umiejętności. 

Apel z okazji odzyskania przez Polskę niepodległości

Korzystając z zestawu nagłośnieniowego, w skład którego wchodzą kolumny, mikrofony bezprzewodowe, mikser, wzmacniacz i statywy zakupionego w ramach  programu „Laboratoria Przyszłości” uczniowie kl. VI – VIII przygotowali pod czujnym okiem pani Anny Sakowskiej przejmujący apel z okazji rocznicy odzyskania przez Polskę niepodległości.

 

Zestaw nagłośnieniowy spełnił swoją funkcję, z pewnością zostanie wykorzystany
w trakcie kolejnych uroczystości szkolnych.            

Zajęcia rozwijające z matematyki w kl. Ia

 

W ramach zajęć rozwijających z matematyki uczniowie kl. Ia wykorzystują  bogaty zbiór elementów  do kodowania zakupiony ze środków finansowych programu „Laboratoria Przyszłości”. Praca na dużej macie  oraz działanie w grupie: stymulują rozwój mózgu dzieci i myślenie logiczne, wpływają na wyobraźnię przestrzenną, znajomość kierunków i orientację w przestrzeni, podnoszą umiejętność myślenia przyczynowo-skutkowego oraz algorytmicznego, wspomagają działania ćwiczące koordynację wzrokowo-ruchową oraz umiejętności manualne, pomagają ćwiczyć koncentrację i umiejętność skupienia uwagi w dłuższym czasie oraz aktywizują uczniów, przesuwających figury i elementy z większym zaangażowaniem, dając im szerszy obraz przestrzenny oraz pole widzenia w planowaniu ruchów.

GeniBot na zajęciach dodatkowych z matematyki

W grudniu uczniowie mieli niezwykłą okazję testowania robota GeniBota. To bardzo inteligentny robot do nauki programowania. Potrafi poruszać się w różnych kierunkach,  mówić, wygrywać dźwięki, a nawet liczyć po angielsku. Uczy dzieci poprzez zabawę i doświadczenie, rozwija myślenie logiczne i wyobraźnię.

 

Spotkanie z GeniBotem sprawiło dzieciom ogromną radość, każdy chciał wypróbować i zobaczyć jego możliwości.

Wykaz sprzętu zakupionego w ramach programu Laboratoria Przyszłości

 

 

Nazwa towaru

Ilość

1.

Drukarka 3D

1 szt.

2.

Zestaw startowy Arduino Uno XXL

11 szt.

3.

Apart SONY DSC -RX100 III

1 szt.

4.

Statyw do aparatu i kamery

1 szt.

5.

Mikrofon kierunkowy

1 szt.

6.

Mikroport z akcesoriami

1 szt.

7.

Gimbal

1 szt.

8.

Stacja lutownicza

1 szt.

9.

Laptop ACER ASPIRE 5

1 szt.

10.

Zestaw nagłośnieniowy

1 szt.

11.

Filament

5 opak.

12.

 GeniBot – zestaw szkolny z matą i krążkami

2 szt.

13.

Długopis 3 D z filamentem

5 szt.

14.

Zestaw studyjny

1 szt.

 

Zajęcia w użyciem długopisów 3D w kl. 1a

Na zajęciach kl. 1a utrwalała zasady prawidłowego kreślenia liter. Uczniowie wykonywali ćwiczenia z wykorzystaniem: kaszy, pianki do golenia, farb plakatowych oraz długopisów 3D.

 

O tym jak bardzo zajęcia podobały się uczniom nie trzeba nikogo przekonywaćJ

Wagary dla Rodziców          

W ramach akcji Wagary dla Rodziców uczniowie klasy 1a oraz 3a pod kierunkiem wychowawców obchodzili Dzień Pizzy: zapoznali się z tajnikami robienia pizzy podczas oglądania filmu edukacyjnego, kodowali na macie pizzę, utrwalali i poznawali pojęcia matematyczne, ozdabiali pizzę wykorzystując pisaki 3D, no i oczywiście smakowali zamówioną z pizzerii pizzę. Na zakończenie zajęć obyły się zabawy taneczne z balonami
.